dijous, 21 d’abril del 2011

La penúltima aventura a Perú: Vall del Colca

Oh!!! s'acosta el dia de marxar i decidim fer una visita a Arequipa, una de les ciutats més riques, cultes i independents de Perú.

Plaça d'Arequipa

Mini taxis

Val a dir, que tota la ruta del sud de Perú que estem fent és una de les més turístiques, segons ens han explicat, la zona del nord de Perú no és així.

Bé, des de Arequipa es pot visitar la Vall del Colca i el seu canó, que tot i ser un dels més profunds no és com el del Colorado!!! però es pot pujar i baixar caminant i visitar els seus petits racons.

Decidim anar pel nostre compte, ara ja hi tenim la ma trencada, a part que ho disfrutem més. Farem un tour de 3 dies i dos nits. Tot i que ens costa decidir la ruta i l'oficina de turisme d'Arequipa no ens ajuda gaire, decidim fer maletes i anar a Cabanaconde des d'on comencarem a caminar. Hi ha varis camins i t'ho pots muntar com vols, 2, 3 fins a 5 dies caminant.

Decidim fer una de les rutes menys promocionades, per tant, amb menys turistes. Comencem a caminar a les 12 del migdia, ja que el bus que em agafat des d'Arequipa ha sortit a les 6 del matí i ha arribat a Cabanaconde a les 11. Ens dirigim a Llahuar, unes 5-6 hores de camí, i on hi farem nit, i on per sort, hi vem trobar bon lloc.

1er dia, baixem tot el canó, des de Cabanaconde fins a Llahuar,
5 hores de baixada i dues de pujada.

Aquest és el pont per creuar el riu Colca,
ara ens queda una pujadeta i ja hi som!!!

Trobem un xiringuito genial amb vistes al riu

Amb rústiques habitacions

I piscineta d'aigües termals.

I mentres ens banyàvem veiem "el pinxe" pescant el sopar pels hostes, en aquest cas eram nosaltres, una altre parella amb qui vam fer tota la ruta, i una familia d'alemans.

El segon dia teniem unes 5 hores de cami per anar de Llahuar a un complex anomenat Oasis, i des d'on iniciaríem tot el cami de pujada del tercer dia.

2on dia, fem una parada per dinar a mig camí.

Des d'aquí podem veure l'oasis i el camí de pujada del tercer dia.

A l'Oasis hi vam trobar 5 o 6 llocs per hospedar-se, tots amb piscina!! I el matí ja ens vam calçar "les bambes" i vem començar a pujar, i pujar i pujar...

Durant tot el camí ens va acompanyar en Chocolate!!

A les 12 ja sóm a dalt del canó, tenim temps per a dinar i agafar el bus de les dues que ens porta de nou a Arequipa, la veritat és que ens quedariem uns dies al hostal Pachamama de Cabanaconde, pero no tenim dies, demà dissabte tenim un bitllet de bus per Lima, i la nit la passarem pels carrers i bars d'Arequipa!!

Els carrers de Cabanaconde

El millor client del restaurant Pachamama a Cabanaconde

I a la nit....

Catedral d'Arequipa de nit

El peruà metall, l'argentí model, els francesos viatgers, el turc antopòleg i els catalans cansats però amb ganes de festa, fent uns cerveses.

1. Espectacular el Valle del Colca, eh? Natres vam tenir la sort d'anar-hi amb en Cosme, un natiu de la zona que ens va portar a casa de la seva mare. Espectacular, la padrina més padrina que he vist mai, vivint sola i sense llum ni cap tipus de comoditat moderna!